ponedeljek, 4. oktober 2021

[Starejši] - Spoznajmo načine oddaljenega dostopa do strežnikov in računalnikov

Na delavnici smo najprej razložili možnosti oddaljenga dostopa do računalnikov in strežnikov s katerim skrbniki na daljavo upravljajo s strežniki, spreminjajo nastavitve, nameščajo popravke ...

Na strežniku, ki smo ga na predhodni delavnici namestili smo najprej vključili možnost povezave s t.i. RDP protokolom oziroma protokolom povezave z oddaljenim namizjem.

Z vključitvijo te funkcije smo lahko vzpostavili povezavo z računalnika na katerem imamo nameščen Windows 10 - in sicer z uporabo Remote Desktop Connection oziroma Povezava z oddaljenim namizjem (okrajšava - mstsc).

Spregovorili smo tudi o varnostnem vidiku izpostavljanja sistema oddaljenega namizja na internet in kmalu ugotovili, da je bolje da sistemov direktno ne izpostavljamo pač pa za povezavo uporabimo kakšno drugo tehnologijo s katero dvignemo varnostni nivo - tako smo omenili VPN, dvostopenjsko avtentikacijo (to pomeni da poleg uporabniškega imena in gesla uporabimo še aplikacijo na telefonu s katero potrdimo / omogočimo povezavo na strežnik ...)

Ugotovili smo, da je Remote Desktop, kot storitev v sistemu Windows (tako na odjemalskem Windows 10 kot na strežniškem Windows Server operacijskem sistemu) NEinteraktivna - kar pomeni, da se premikov miške in aktivnosti, ki jih izvaja tisti, ki se je na strežnik povezal ne vidi.

Spoznali smo pa tudi druga orodja, ki se pretežno uporabljajo za pomoč na daljavo - tako smo na računalnikih zagnali program AnyDesk in poskušali pomagati drug drugemu - sistem AnyDesk ali podobna rešitev imenovana TeamViewer ali pa starejše tehnologije VNC delujejo interaktivno - premike miške in vse ostale aktivnosti vidita oba - tako uporabnik, ki nudi pomoč kot uporabnik, ki pomoč potrebuje - v tem se ti programi razlikujejo od Remote Desktop tehnologije, ki je vključena v Windows operacijski sistem.

Ni komentarjev:

Objavite komentar